reklama

MOR 2007 - Moje dojmy z tohto festivalu

Masters Of Rock. Najväčší rockový festival v strednej Európe. Nechcem tu písať žiadnu recenziu, len sa chcem podeliť s mojimi dojmami a pocitmi z tohoto festu. Tak ak chcete, čítajte ďalej...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nebudem tu opisovať cestu ani ubytovanie, len spomeniem, že sme bývali na chate, takže sme si žili celkom pohodlne.

Atmosféra bola doslova strhujúca. Ešte mi stále v ušiach znie "Higher than the sky, we're, Higher than the sky, sky, sky" od absolútne úžasných Rage, ktorí tam prišli z orchestrom, a rozpútali tam symfonický raj. To čo spravila napr. Metallica s orchestrom je oproti tomu nič. Toto nebol koncert nejakej metalovej kapely a v pozadí nejaká tá orchestrálna hudba, ale bolo to koncert jednej obrovskej kapely zloženej z 50 ľudí, ktorí sa dokonale poznajú, bolo to spojenie metalu a klasickej hudby viac než dokonalé. Victor Smolski potvrdil, že je jedným z najlepších gitaristov sveta a tiež, že je nadaným skladateľom. Asi do smrti na to nezabudnem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Taktiež Hammerfall potvrdili, že sú to páni muzikanti a showmeni. Mali pekne pripravené kulisy, za celú hodinu a pol vôbec nenudili (čo sa o väčšine kapiel na MOR 2007 nedá povedať). Celkom ma dostali aj dve holandské kapely After Forever a Epica. Hudba, to bola proste krása, a tie speváčky na pódiu... no, nemohol som odvrátiť zrak.

Children Of Bodom potrvrdili, že sú dokonale technicky našľapaná kapela, len ten prejav si mohli troška odpustiť. Každé druhé slovo, čo povedali medzi piesňami bolo F***, v jednej vete ho dokonca povedali 8-krát.

Potešili ma aj Stratovarius, zahrali svoje najznámejšie piesne, takže išli viac menej na istotu. Síce ku koncu ma to začalo troška nudiť, ale hneď to nejak prešlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jediná kapela, na ktorú som sa tešil, a ma dosť sklamala boli Finntroll. S tým novým spevákom to už nie je to pravé, ich vystúpenie bolo zo začiatku celkom dobré, ale po 15 minútach nastala hrozná nuda. Škoda, veľmi som sa na nich tešil.

Zvukárov by som nakopal do r... Zvuk bol otrasný, najmä na začiatku koncertov, potom po pár minútach to už nebolo také hrozné. Asi v živote nepočuli slovo "equaliser", lebo ho vôbec nepoužívali. Či som stál vpredu, v strede alebo vzadu, všade to chrašťalo. Keď mal mať nejaký gitarista sólo na gitare, tak miesto toho aby ho dali do popredia, dali do predu vačšinou bicie, ktoré už aj tak všetko prehlučovali, takže som z toho sóla nemal nič. A napr. pri Hammerfall sa stalo, že backing vocals boli omnoho hlasnejšie než tie hlavné. No proste hrůza...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte som bol zvedavý na In Extremo, lebo mali vystupovať v dobových kostýmoch a mať brutálnu show s ohňovými efaktami, ale nebolo to nič neobvyklé, dokonca Hammerfall mali oveľa lepšiu show, a ten spevák spieval celkom pekne falošne... a ešte k tomu po nemecky, tak som si šiel radšej kúpiť pivo, a pozrieť si nejaké tričká.

Ako som už povedal, atmosfára bola úžasná. Oficiálne tam bolo 25 000 ľudí, neoficiálne 30 - 35 000. Zopár opitých jedincov to nevydržalo do konca, a tak si len tak spali na betóne v tom dave. Zopár krát zasahovali aj záchranári, ale fakt, bolo to len zopár krát.

Opäť sa tento festival vyhol aj médiam, keď tie najväčšie radšej informovali o oveľa menších a nie tak kvalitných festivaloch. Proste Rock a Metal už dávno nie sú mainstream, a rockeri a metalisti sú v očiach väčšiny ľudí aj tak len špinaví a smradľaví ľudia, ktorých inteligencia riadne zaostáva. No, čo už... Masters Of Rock 2007 bola pre mňa najväčšia kultúrna akcia v tomto roku.

Ladislav Bittó

Ladislav Bittó

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mighty warrior, ktorý hľadá pravý zmysel života Zoznam autorových rubrík:  O mneKresťanstvo, viera, hodnotyHudbaITNiečo, čo je fakt moje

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu